woensdag 30 maart 2011

Wrakvissen De Zeearend 21-23-24 maart

Afgelopen week een mooi weekje gehad op zee.

 

Laten we maar eens beginnen met een hele leuke groep die we voor nu de naam Den Haag meegeven.

 

Zij hadden op maandag 21 maart, woensdag 23 maart en donderdag 24 maart geboekt.

 

De maandag was de visserij moeizaam met heel veel wrakken en weinig vis. Ikzelf was er niet bij, dus geen foto's en geen persoonlijke ervaringen.

 

De dinsdag was ikzelf op stap met een aantal opstappers en hebben we er flink voor gevaren. Na alle analyses van de afgelopen dagen had ik een aardig idee waar de vis zat, en hebben we met een vijftal wrakken een aardig hoopje vis gevangen en uiteraard de nodige lol gehad.

 

Dinsdagmiddag stonden 2 afgevaardigden van de groep Den Haag op de steiger te wachten met slechts 2 vragen;

1)      heb je wat gevangen vandaag?

2)      Heb je genoeg bier bij je voor morgen?

 

Na beide vragen met een positief ja beantwoord te hebben was de groep Den Haag woensdag weer mooi op tijd aan boord en zijn we gaan vissen waar de vis zat. Alhoewel het deze dag nooit helemaal wild werd van de vis, hebben we genoeg gevangen om lekker de hele dag bezig te zijn en waren de Hagenezen het met een referendum aan het eind van de dag snel eens om de volgende dag voor 3 x is scheepsrecht te gaan.

 

Deze 3e en laatste dag was wederom een prachtig mooie dag, met genoeg vis, gezelligheid en uiteraard wat streling voor de tong en kelen.

 

Die kelen hebben mij overigens nogal wat keertjes in opperste staat van paraatheid gebracht. Wat men niet weet, (nu na het lezen van dit bericht uiteraard wel, maar ze hebben beloofd pas volgend jaar weer te komen, dus dan is dit waarschijnlijk wel weer gezakt), is dat ik een Ajacied ben…

Met een aantal echte Ado supporters, waarbij het ooooooohhhhhhhhhhhhhh……………..PIZZA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Regelmatig naar buiten kwam,

Was het in eerste instantie best lastig voor mij om niet de keuze te maken voor mij om of in mijn eentje naar huis te gaan, of meer waarschijnlijk, zonder mij, naar huis te gaan….

 

Echter, in een filosofische bui bedacht ik mij dat wij aan het vissen waren.

 

En ik zeg het nog maar eens…

 

Bij het vissen maakt het niet  uit hoeveel poen je hebt, welke auto je rijdt, wat voor baan je hebt en of voor welke voetbalclub je bent.

 

Bij het vissen (in dit geval zeevissen) gaat het om het samen zijn met een groepje leuke mensen, op zee, liefst zoals deze dagen met een zonnetje erbij, en de kans om de adrenaline te voelen spuiten door je aderen zodra je denkt dat er een mooie vis aan je haak hangt.

 

Op zo'n moment, samen met de elementen van de natuur, terug in het instinct van onze voorouderen, kan het me eigenlijk ook geen ene reet bommen of Ado of Ajax meer goals heeft gescoord.

 

Dat de beste mogen winnen en de beste visser de meeste vis mag vangen……

 

Ado, gefeliciteerd met jullie overwinning op Ajax!

Jullie hebben het verdiend!

 

Volgend jaar spreek ik jullie weer en hoop ik op een andere voetbal uitkomst, maar laten we voor vooral mijn veiligheid nu alvast 1 afspraak maken…..

 

Samen uit samen thuis J

 
Met vriendelijke groet,

 
John Luchies
De Zeearend
0031(0)612273749
www.wrakvissen.nu
http://wrakvissen.blogspot.com
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten