vrijdag 27 mei 2011

Wrakvissen De Zeearend woensdag 25 mei 2011

Vandaag, woensdag 25 mei, weer eens richting de wrakken geweest met De Zeearend.
 
Na alle signalen van de afgelopen week heb ik mijzelf ook als visser op de boot gezet en Jo als schipper.
 
Al voordat we van de steiger los waren, om 05:00 dus, liep ik als een enthousiast klein kind rond de boot om mijn spulletjes klaar te maken, wetende dat het toch nog wel tot 08:30 zou duren voordat Jo voor de eerste keer op de toeter zou gaan drukken.
 
Vervolgens meer dan 3 uur beetje koffie drinken, met de medesportvissers kletsen en maar volhouden dat het vandaag ging gebeuren.
 
Toen uiteindelijk om ca. 08:30 Jo met zijn vinger richting de toeter ging, liet ik mijn lijn al afrollen richting de bodem...
En ja hoor, bij de eerste drift, Boem, mooie aanbeet op mijn diepvries Franse Tappen.
dat gaat goed denk ik, 1e drift, gelijk een mooie gul aan boord.
Tweede drift, wel tikjes, maar geen vis.
 
De volgende driften zag ik soms tot wel 5 vissen tegelijk naar boven komen, maar niet bij deze enthousiasteling.
inmiddels al 5 verschillende soorten octopusjes gebruikt met altijd de onderste haak met alleen aas, maar niets meer, dus..
 
Overschakelen! Mijn eerste drift met de Pilker, Boem, mooie Gul!
 
Na een uurtje en een beetje werd de vangst een stuk minder en zijn we een 20 minuten verderop gegaan, hier weer gelijk raak, maar na wederom een uurtje en een beetje, hier ook minder.
 
Op het 3e wrakje, een zeer klein wrakje wat eigenlijk alleen te bevissen is met wisseling van het tij, 1e drift: 10 hengels krom, 9 mooie gul aanboord.
Op dit wrak was het elke drift raak en hebben we tot vroeg in de middag goed gevangen.
 
Eindresultaat was gemiddeld een 25-30 kilogram kabeljauw per persoon met een enkele uitschieter naar boven, maar gelukkig geen naar beneden.
Het meest gevangen met Pilkers en Shads, vooral Steven en zijn maat wisten ze met de Shads goed te raken.
 
Enige minpuntje van vandaag?
Die knoert van een Kabeljauw die schipper Jo er tussendoor uithengelt naast mij en vervolgens in mijn kist neerploft met de mededeling, "zo, hier heb je een visje",
dan weet je weer dat er altijd ruimte is voor verbetering,
dus geen angst, als het even tegenzit met de vangst...
vraag het gerust aan de schipper, die zit niet voor niks op die klipper..
 
Oh ja, excuus voor het ontbreken van foto's of filmpjes vandaag, was te druk met vissen en schoonmaken.. :-)

Met vriendelijke groet,
 
John Luchies
De Zeearend
0031(0)612273749
www.wrakvissen.nu
http://wrakvissen.blogspot.com
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten