maandag 31 oktober 2011

De Zeearend vrijdag 28 oktober wrakvissen

Vrijdag 28 oktober wrakvissen met De Zeearend.
 
Het zou vandaag een moeilijk dagje worden. Springtij en veel baarsvissers op de wrakken.
 
Ondanks dat ik meestal wel rekening houd met de voor anker liggende baarsvissers, komt het ook wel eens zo uit dat het even niet anders kan.
met mijn 16-17 knopen per uur en na 2 uur stomen met de Zeearend, baal je verschrikkelijk als er op ieder wrak al een bootje ligt.
Aangezien ik de mensen meeneem om te vissen en niet om te varen, wil het wel eens gebeuren dat ook ik hem op een wrakje leg waar al iemand op ligt. Dit dus niet om iemand te "pesten", maar puur omdat ook wij beroepsvisserij zijn en onze boterham moeten verdienen.
Overigens alle begrip voor de baarsvissers die hier enorm van balen, mits begrip wederzijds is.
De hier en daar opgestoken middelvinger zullen wij nooit beantwoorden met fysieke gebaren, doch slechts met een slinkend begrip de volgende keer als wij diezelfde boot zien liggen.
 
Alle lof dus voor Jan (nee niet Jan van de Bru 22) die mij zondagmiddag belde met de vraag of er geen andere oplossing was om een volgende keer elkaar te ontzien. Een leuk verhelderend gesprek van beide zijden met begrip van beide kanten, zullen wij dat in het vervolg bij hem ook zeker proberen, doch ook niet altijd kunnen beloven. Alles afhankelijk van de situatie waarop wij dan verkeren en welke opties er in de nabije omgeving zijn.
Oplossing, roep even op op kanaal 16. Wij staan standaard op P2, maar ik begrijp dat de meeste boten dit niet hebben.
Oh ja, als Jo achter het stuur zit, zoals bij meeste bekend, geen zin om te roepen...
Die zat al op zee toen de meeste van ons nog in de luiers zaten, dus die doet vooral zijn eigen ding op zee...
 
Oh ja, het vangstbericht:
Zoals bij een ieder bekend op zee die dag, weinig kabeljauw te vinden!
Wel aardig wat Steenbolken, de kustwacht 2 x achter ons aan omdat ze ons nummer niet konden lezen.
Wel wat intimiderend om zo'n hele grote boot naast je te hebben liggen terwijl je vrolijk over een wrakje aan het driften bent.
Ergens niet ver van mij had een beroepsbaarsvisser de Jackpot, dus de kustwacht respecteerde zijn wrakje wel na wat zenuwachtige oproepen.
Uiteraard heb ik dit wrakje niet aangedaan...
 
In ieder geval weer de nodige dingen meegemaakt, een groepje goede en gezellige mannen + 1 vrouw, prachtig weertje met af en toe een zonnetje.
Gewoon een lekkere dag dus.

Met vriendelijke groet,
 
John Luchies
De Zeearend
0031(0)612273749
www.wrakvissen.nu
http://wrakvissen.blogspot.com
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten