woensdag 23 april 2014

De Zeearend

De Zeearend, Ankervissen Westerschelde 15 april.

 

Noord/Noordoosten wind verwacht, weliswaar stevige wind, maar te doen, zeker op de Westerschelde. Dus samen met Dre Vriends richting de Westerschelde..

 

Dre was zo slim om gelijk om het hoekje uit de wind te gaan liggen. Ikzelf wilde eerst nog wat schar-relen bij de Walvisstaart in de hoop dat daar meer zou zitten..

Verkeerd gegokt..er kwam wel een visje boven, maar niet genoeg en het hobbelde nogal behoorlijk daar.

 

Teruggevaren richting radarpost Westkapelle alwaar Dre inmiddels bezoek had van de douane. Ik dacht, als ik hem nu snel en geruisloos tegen het kantje aan gooi, dan merken ze mij misschien niet op…..duh…

 

Kwartiertje later hadden wij ze op de boot. Moet gezegd worden, alleraardigste heren die gewoon hun werk kwamen doen, eea noteren, en klaar.  Oh ja, of ik ook gedestilleerd aan boord had net zoals die andere boot? Haha, stelletje zuiperds!

Ik heb dat niet aan boord nee, maar ze mogen het uiteraard altijd zelf meenemen..

 

Maar goed, waar gaan vangstberichten om? Precies, de vangst.

Mooie tongen, uiteindelijk ook redelijk wat schar, geen toppertje, maar een mooie geslaagde dag…

 

De tong is er dus vroeg! 16, 17 en 18 mei gaan wij tongvissen vanuit Vlissingen!

Wees er snel bij ;-)


Met vriendelijke groet,
 
John Luchies
De Zeearend
0031(0)612273749
www.wrakvissen.nu
http://wrakvissen.blogspot.com
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten