donderdag 24 juli 2014

De Zeearend

Ok, ik was een beetje laks de laatste maand, veel mooie vangsten gehad, maar ik heb er weinig over bericht, dus bij deze eentje die ik beloofd had:
 

Wrakvissen vrijdag 27 juni -2014

          Met de Zeearend vanuit Neeltje - Jans 

Het zou een regenachtige dag worden met veel wind vlgs. de weersvoorspellingen ...maar het tegendeel was waar ...in ieder geval op zee ! 

Rond 6.00 uur  s'morgens   kozen wij met volle boot het ruime sop met de Zeearend met als schipper John , naar de wrakken. .  

Het weer werd er steeds beter op ...werd best wel warm aan boord met een behoorlijk zonnetje , en een zee...bijna zo glad als een spiegeltje !

En op gegeven moment ook nog praktisch geen stroming   , zouden ze wel bijten dan ?       Jawel hoor  !

Zoals altijd was de sfeer onderling gezellig en prima aan boord.

Zelfs John werd verleid tot het uitgooien van een hengeltje , en uhhh...hij ving zowaar er ook enkele behoorlijke grote kabeljauwen!

Ik zelf had mij voorgenomen om vandaag wat te gaan experimenteren met verschillende onderlijnen en atributen.  Maar uiteindelijk ving ik het beste met de gewone  onderlijnen met afhouders , beaasd met pieren en mesheften.

Er werd redelijk goed gevangen , de een ving meer dan de ander , o.a. Kabeljauw , veel steenbolk , makreel en horsmakreel ...zowaar werd er ook een grote rode poon van zo'n 56 cm.  en zelfs een rode mull. naar boven gehaald.

Had in totaal aan zelf gevangen kabeljauw / gul.. zo'n 15 stuks waarvan 8 maatse .

De   grootste  die ik ving waren   70 cm en 63 cm.  best wel een hele zware takel mag ik wel zeggen ! 

Onze  kundige schipper John weet ze wel te vinden hoor !

Laat in de middag vertrokken wij weer richting wal  , daar aangekomen...ja ...ja...je raad het al ...regende het dus .

Het was een prachtige mooie visdag , wil iedereen bedanken voor de goede onderlinge stemming en gezelligheid aan boord .

Ook dank aan onze schipper  John!

Hopende op een volgende mooie vistrip !

H. groetjes van mij ...Ruud.  


Met vriendelijke groet,
 
John Luchies
De Zeearend
0031(0)612273749
www.wrakvissen.nu
http://wrakvissen.blogspot.com
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten