maandag 19 september 2011

Makreel vissen vrijdag 16 september

Makreel vis sessie vrijdag 16 september.
Onderstaand het bericht van Jeroen die deze dag de boot afgehuurd had.
Goed punt volgens mij om wellicht wat zeepieren te bestellen. Zo aan het eind van het makrelen seizoen wordt het lastiger om de makrelen te vinden en zou het wellicht goed zijn om te ankervissen in de middag of zodra we geconstateerd hebben dat de makrelen er niet zitten.
Natuurlijk, het blijft vissen, wat er de ene dag wel of niet zit is geen garantie voor de volgende dag, maar zo heb je in ieder geval meer aan je dag dan alleen maar zoeken en jagen zodra ze er een dag gewoon niet zitten.

Hoi John,

 

Afgelopen vrijdag zijn we gaan vissen met jullie boot op de makreel.

Tijdens de aankomst wist Jo ons al te vertellen dat het een moeilijke dag zou gaan worden om makreel te gaan vangen.

Al snel zagen we een hoop meeuwen maar deze waren niet echt aan het duiken wat normaal de makreel zou verraden.

Na de hele ochtend geen beet gehad te hebben en geen meeuw meer te zien in de wijde omgeving, gingen we twijfelen of we überhaupt nog wel een makreel gingen vangen.

Gelukkig na goed en lang zoeken van Jo vonden we nog een klein groepje makreel op de radar en hier vingen we welgeteld 18 makrelen in een paar minuten en vervolgens waren de makrelen weer als sneeuw voor de zon verdwenen.

Hierna is besloten om terug te varen naar de haven waar we rond 15.00 weer zijn aangekomen.

We hebben uiteindelijk een gezellig dag gehad maar helaas weinig makreel.

 

Ik heb nog even met Jo gesproken over het feit dat hij ons 's morgens al wist te vertellen dat het zeer moeilijk zou worden en dat we helaas geen pieren hadden om voor anker te gaan. Ik wil absoluut geen kritiek geven maar misschien voor de volgende keer als jullie zien/weten op voorhand dat het moeilijk gaat worden om makreel te vangen ons te verwittigen dan kunnen we op voorhand nog wat aas bestellen zodat we nog op anker kunnen en zo misschien wat meer kans maken om wat te vangen. Wij zijn nog maar beginnende zeevissers en jullie zijn de ervaren mannen. Het is echt geen kritiek maar misschien handig voor de niet ervaren visser om zo wat beter voorbereid (lees extra aas bestellen) te zijn. Ik heb in ieder geval weer een hoop geleerd over het weer en het vissen op makreel.

 

Ik zal in ieder geval volgend jaar weer de nodige trips bij jullie gaan boeken en misschien dit jaar nog een anker sessie.

 

Groeten Jeroen van de Ven

 

 

 

 

Hoi Jeroen,
 
Bedankt voor jouw bericht! Ik had Jo vrijdag aan de telefoon en die vertelde mij precies hetzelfde.
Ik had zelf wat pro-actiever moeten zijn en de suggestie zelf moeten doen, vind ik zelf althans.
 
Ik zal jouw onderstaande bericht op mijn Blog plaatsen om hier ook de toekomstige trips voor de makrelen er op te attenderen dat het goed is om aas te bestellen.
 
Ps. gaf iedereen mij maar zijn mening met ideeën en suggesties, worden we alleen maar beter van!

Met vriendelijke groet,
 
John Luchies
De Zeearend
0031(0)612273749
www.wrakvissen.nu
http://wrakvissen.blogspot.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten